Popüler olanlar

Yazar: Blogger by Hementasarim.com 8.08.2015

Evvela belirtmeliyim ki, ben meşhur ya da iyi bir yazar değilim. Bu sebeple birilerine yazma sanatını öğretmeye kalkacak da değilim. Ancak bazı okurlarımın talebi ve yazma kuralları hususunda okuduğum bazı yazılara nispeten kısa bir yazı kaleme almak istedim. 
Kimisi 11, kimisi 9 veya daha farklı maddede yazma kurallarını sıralarken ben maddelerle sıralama ukalalığını göstermeyeceğim. Tabi bu sıralamayı yapanların ukala olduğunu düşündüğüm söylenmemelidir. O kişilerin işinde uzman ve başarılı yazarlar olduğunun bilincinde olduğum için öyle söylüyorum. Çünkü ben yazardan öte yazan kişi olarak kendimi görüyorum bazı yazarları okudukça. 

Konunun özüne gelinecek olursak; bence yazmanın en önemli kuralı, iyi bir okur olmaktır. Etrafımızda şiir, makale,  deneme vs. yazan, üç beş sitede blog ya da bir şeyler yazan dostlarımız vardır. Birçoğunda fark edip tenkit ettiğim özellikleri, kitaplardan uzak yazıyor olmalarıdır. Maalesef okumaya önem vermeyen ve yeterince okuyup yorumlamadan kalemi eline alıp, öylesine karalayan bir milletiz. Garip olan da şu ki, yaratıcı yazarlık kavramı adı altında düzinelerce kural belirlenmiş ve kişilere yazarlık öğretilmeye çalışılıyor. Bazı meslekler yetenek, bazıları güç, bazıları ise özel imkanlar gerektirir. Nasıl ki, herkes iyi yüzücü olamadığı gibi, herkes de yazar olamaz. Ben herkesin yazmasından yanayım. Daima günlük dahi olsa yazılmasına, takvim bile olsa okunmasına destek veriyorum. Ancak köşe yazarı diye adlandırılan meslek zümresinde yer alanların yazar olmadığı gibi, bizim gibi her şeyi yazan kişi de yazar değildir. 
Tekrar etmek gerekirse yazar olmak için evvela iyi bir okur olunması gerekiyor. Tıpkı iyi bir doktor olmak için evvela iyi bir öğrenci olmak gerektiği gibi. 

Yaratıcı yazarlık kavramlarına dalıp pencereye bakıp perdeden önce dışarıyı gören kişilerden olmayalım. İlk önce yaratıcı, iyi yorumlayan ve anlayıp kavrama yeteneğini tamamlamış okurlar olalım. İyi bir okurcu olmanız dileğiyle... 

Görüş belirtin

Blog aboneliği | Yorum aboneliği

- Copyright © Mevlüt Baki Tapan - Powered by Hemen Tasarım - Designed by Johanes Djogan -